Jak poradzić sobie ze skomplikowaną obsługą IT we własnej firmie? Można zatrudnić do tego specjalistów, jednak wygodniejszą i tańszą opcją będzie outsourcing, który właśnie w obszarze usług informatycznych jest szczególnie popularny. Dlaczego warto skorzystać z tego rozwiązania?

Co obejmuje outsourcing IT?

W ramach outsourcingu świadczone są przeróżne usługi. W Enicom można zlecić m.in. kompleksowe administrowanie serwerami Microsoft i Linux, czyli konfigurację serwera, jego optymalizację oraz aktualizowanie oprogramowania, bezpieczeństwo transmisji danych. Inną popularną usługą jest zarządzanie komputerami, notebookami, urządzeniami mobilnymi i peryferyjnymi oraz administrowanie sieciami komputerowymi i telefonicznymi – Enicom zajmuje się projektem, budową i nadzorem firmowych sieci.

Decydując się na outsourcing warto wybrać jeszcze opcję usuwania awarii systemów informatycznych – płynne działanie sieci jest kluczowe dla pracy firmy, dlatego dzięki błyskawicznej interwencji zewnętrznych specjalistów klient unika kosztownych przestojów. W ramach bezpieczeństwa, outsourcing można też poszerzyć o archiwizowanie danych – Enicom przygotowuje okresowe kopie zapasowe oraz wdraża procedury backupu danych.

 

Czy outsourcing zawsze wychodzi taniej?

Praktycznie w każdym przypadku firmie bardziej opłaca się zlecenie obsługi informatycznej na zewnątrz. Decydują się na to również duże przedsiębiorstwa, szczególnie kiedy profil ich działalności nie ma dużego związku z IT. Usługi outsourcingowe można zresztą łączyć z pracą własnego działu technicznego – na miejscu są osoby odpowiedzialne za te codzienne, podstawowe zadania związane z utrzymaniem infrastruktury informatycznej, a sporadyczne i większe projekty wykonuje już firma zewnętrzna.

Koszt outsourcingu zależy od pakietu usług – w małej firmie, która nie wymaga skomplikowanych rozwiązań, będzie to stosunkowo niewielka kwota, i na pewno niższa od zatrudnienia kilku własnych specjalistów. Przy outsourcingu firma nie musi uwzględniać takich wydatków jak urlopy czy zwolnienia lekarskie działu IT, ponieważ płaci tylko za konkretną usługę. Outsourcing wychodzi też taniej niż pogotowie komputerowe, do tego jest znacznie bezpieczniejsze – zamiast przypadkowego usługodawcy jest firma, z którą się stale współpracuje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

osiem + 15 =